Vilka är arbetsuppgifterna?
Som regionschef Syd ansvarar du för hela verksamheten inom regionen, vilket inkluderar ansvar för arbetsmiljö och miljö. Du har ekonomiskt ansvar för regionens resultat, tillgångar och löpande förbättringsarbete. Du ingår i bolagets ledningsgrupp samt operativa ledningsgrupp, och rapporterar till COO.
Verksamheten bedrivs med en decentraliserad och entreprenöriell inriktning inom ramen för bolagsgemensamma processer och rutiner, och till din hjälp har du nio direktrapporterande medarbetare som leder det dagliga arbetet. Totalt består regionen av cirka 250 medarbetare och bedrivs i Halland, stora delar av Småland, Blekinge och Skåne. Som regionschef ansvarar du för att utveckla affären och utmana regionen att ta ”nästa steg”.
Du driver samordning och tar ansvar för att verksamheten når optimal resursanvändning gällande personal, teknisk utrustning, anläggningar och logistik. Under din ledning skapas en organisation med tydliga strukturer och processer för att säkra leveranser och att mål infrias. Du säkerställer att verksamheten bedrivs efter gällande tillstånd, lagar och bolagets gemensamma processer. Du arbetar aktivt med återkoppling och uppföljning av resultat och mål och vi förutsätter att du har stort intresse av att arbeta med förbättringsarbete i verksamhetens alla områden.
En viktig del för att lyckas kommer att vara förmågan att samarbeta över regiongränserna samt med bolagets supportavdelningar.
Vad erbjuder vi dig?
Vi på PreZero erbjuder en arbetsplats med en familjär stämning där vi hjälper och stöttar varandra. Utan våra medarbetare, ingen verksamhet. Vi har ett starkt fokus på att både stötta din utveckling på jobbet och underlätta för dig att kombinera arbetet med allt annat som livet erbjuder och kräver. Tillsammans bidrar vi varje dag till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. Något som ger engagemang och stolthet oavsett yrkesroll.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda genom andra i en personalintensiv verksamhet med krav på tydliga processer, kompetens och resultatkrav. Du har erfarenhet av personal-, budget- och resultatkrav. Du ska tidigare ha arbetat i verksamheter med tydlig orientering mot kund och marknad. Framgångsrikt drivit organisationer och medarbetare mot uppställda mål i en affärsdrivande verksamhet. Du har även gedigen erfarenhet av att driva och göra affärer samt erfarenhet av att samordna verksamheter på olika orter kombinerat med ett starkt kommersiellt ansvar.
För att trivas hos oss tror vi att du:
- Är en mycket god ledare med förmåga att entusiasmera och engagera.
- Är affärsmässig med entreprenöriell inställning.
- Har ett driv och får saker gjorda i enlighet med uppsatta mål.
- Har ett lösningsorienterat förhållningssätt, du agerar snabbt.
- Är en god kommunikatör både muntligt och skriftligt.
- Är prestigelös med förmåga att skapa trovärdighet kring din person och ditt budskap.
- Har utmärkt samarbetsförmåga.
Vi på PreZero ser på mångfald som en styrka och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på lämplig ort i regionen. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 15 oktober. I denna rekrytering samarbetar vi med Bravura, du ansöker via deras hemsida.
Om du blir erbjuden tjänsten hos oss ska du uppvisa ett giltigt utdrag (max en månad gammalt) från Polisens belastningsregister.
PreZero strävar mot att främja varje medarbetares professionella utveckling samtidigt som vi stödjer en sund balans mellan arbete och privatliv. Vår företagskultur präglas av en familjär atmosfär och vi känner stolthet över att dela visionen om en mer hållbar morgondag. PreZero Sverige är ett avfalls- och återvinningsföretag som ingår i det internationella miljöbolaget PreZero med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i elva länder. I Sverige är vi cirka 1 200 medarbetare på drygt 60 orter.