Hur vi effektiviserar ert evenemangs återvinning
Tillsammans planerar vi var återvinningsplatserna ska vara och hur de ska utformas för att på bästa sätt passa besökarnas behov och era önskemål. Ni får en lösning baserad på vilka material som ska sorteras ut, vilka behållare som ska användas och hur ofta tömning ska ske. Vi ser även till att era funktionärer utbildas och förses med ett bra informationsmaterial. Vi sänker er totalkostnad för avfallshanteringen och gör det enklare för både besökare och funktionärer att sortera rätt. Givetvis tillhandahåller vi den utrustning som behövs.
Vi arbetar efter vår metod miljöcirkeln®:
- Inventering och analys av er avfallshantering
- Optimering av ny och effektiv återvinningslösning anpassad för er verksamhet
- Sortering och riktlinjer för säkerställande av avfallets/materialets kvalitet
- Hantering och hållbar transport till förädling av nya resurser
- Rapportering, statistik och återkoppling om samarbetet
Läs mer om vår återvinningsmetod miljöcirkeln®.
Som kund hos PreZero får ni flera digitala tjänster som underlättar ert återvinningsarbete:
- MinaSidor – kundportalen med tillgång till statistik, tömningsbeställningar, transportdokument, fakturor m.m.
- MittPreZero - vår app för tömnings-beställning, hämtkalender, chaufförsavisering via pushnotiser, geotaggning av behållare m.m.
- InfoManager - statistikverktyget för tydlig sorteringsuppföljning & analys.
Vi hämtar det utsorterade materialet hos er och ser till att allt som kan återvinnas återvinns. Utifrån vårt perspektiv är materialet en viktig resurs och råvara, och med er som resursgivare gör vi tillsammans stor skillnad för en hållbar framtid.
Det ska vara lönsamt att vara hållbar, oavsett om man är ett företag på lokal eller nationell nivå. Vi erbjuder helhetstjänster i hela landet för er med verksamhet på flera orter.